DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR? VE NEDEN ÖNEMLİDİR?

 

  

 

İnternetin gelişmesi ve bütün dünya da vazgeçilmez bir hayat organı olmasıyla birlikte hayatımıza girmiş olan ve normalleşen pazarlama anlayışına da dahil olmuş oldu. Peki Nedir? Bu Dijital pazarlama, Dijital ortamda ve internetin her alanında firmamızı veya ürünümüzü pazarlayarak bulunduğumuz bölgeyi aşarak globalleşme fırsatını bize sunmaktadır. En ufağından bir bireysel işletme bile ufak bir bütçe ile satmak istediği ürünü pazarlar ve bu alanda ki karını ve bilinirliğini artırma fırsatını yakalayabilir. Dijital pazarlama kendi içinde bu bölümlere ayrılır. Bunlar;

  • Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  • Sosyal Medya Pazarlaması
  • İçerik Pazarlaması
  • Banner Kampanyalar
  • E-Posta Pazarlaması
  • Affiliate Marketing

Bu alanlarda yapılacak olan doğru ve bilinirliğe yönelik çalışmalar müşteri kitlenizi artırmada yardımcı olacaktır. Önemini ise:

Aşağıda sağladığı faydalar ile gözlemleyebiliriz.

Performansınızı Net Değerlerle Ölçme

Dijital pazarlamadaki performansı ölçmek oldukça kolay ve nettir. Örneğin bir televizyon reklamı verdiniz, bu reklam sonucunda hedef kitlenizden kaç kişiyle etkileşime girdiğinizi tahmin edebilirsiniz ancak net bir sayı elde etmeniz mümkün değildir. Dijital pazarlamada ise analiz araçlarını kullanarak reklam kampanyalarınızın geri dönüşünü net bir sayıyla görebilirsiniz.

Hedefe Yönelik Pazarlamada Yardımcı

Pazarda ki hedef kitleniz ve ilgili olan kitleye göre yapamnız gereken pazarlama alanını daraltarak size daha efektif sonuçlar verebilir.

Müşterilerle İletişim Anlık Ve Hızlı

İnternet kullanıcılarının tümünde En az bir mail adresi veya bir Sosyal Medya hesabı bulunuyor. Gerek kendi siteniz yardımı ile gerekse de müşteri mail veya numaralarına anlık olarak ulaşarak memnuniyeti ve pazarlamayı artırabilirsiniz.

Re-Marketing

Remarketing ile web sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcıların karşısına farklı sitelerde reklamınızı göstererek marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Hedefe Göre Optimize

Web sitelerinin pek çok hedefi olabilir. Dijital pazarlama yaparken optimizasyonu hedefe göre yapabilirsiniz. Örneğin; bir web sitesi için üye kazanmak önemliyken, diğer web sitesi için site ziyaretçisi önemli olabilir. İstatistiki değerlere kolayca ulaşılabildiğinden hedefe göre optimizasyon yapabilir ve böylelikle daha verimli pazarlama sonuçlarına erişilebilir. Bu da dijital pazarlamanın önemini ortaya koyar.

Marka Bilinirliği

Normalde var olduğunuzu dahi bilmeyen internet kullanıcıları dijital pazarlama sayesinde firmanın varlığının farkına varır ve çeşitli kampanyalarla destekleyerek artırma şansını bize sunmaktadır.

Doğru Hedef Kitle

B2B pazarlamaya yönelik çalışıyorsanız doğru hedef kitleyi belirlemeli ve reklamlarınızı buna göre yönetmelisiniz. Bu yüzden doğru hedef kitleyi belirlemek hayati önem taşımaktadır.

 

Dijital Pazarlama Ve Sosyal Medya

 

 

 

 

Teknolojik gelişmelerle birlikte yaygınlaşan internet kullanımı işletmelerin hedef kitlelerine dijital medya gibi yeni ve yenilikçi yollar ile ulaşmanın yollarını aramışlardır.

Dijital platformların sunduğu imkânlardan yararlanan işletmeler dijital kanallar sayesinde çok daha büyük kitlelere daha düşük maliyetle ile ulaşarak sundukları ürün ve hizmetleri tanıtmakta ve satış sonrası da hizmet olanakları sunmakta ve tüketicilerin rahatlıkla düşüncelerini iletebileceği kuruma erişim imkânı sağlanmaktadırlar. Sosyal medya, firmaların müşteriler ile olan iletişimlerini de değiştirmekte bunun yanı sıra işletmenin iş yapış şekillerini de değiştirmektedir.

Firmalar hâlihazırda ki müşterileri ile iletişime geçmeye, potansiyel müşterileri kazanmak, müşterilerine güven vermek, aynı zamanda marka bilinirliklerini ve imajlarını korumak için sosyal medya araçlarını her geçen gün artan bir şekilde kullanmaya başlamışlardır.

Günümüzde sosyal medya işletmelerin doğrudan doğruya müşterileriler ile buluşturan ve pazarlama imkânları sunan bir platformdur. Sosyal medya, geleneksel pazarlama araçlarına göre daha az maliyetli ve işletmelerin zaman kısıttı olmadan daha büyük kitlelere doğrudan iletişime geçme fırsatlarını sunmaktadır.

Peki, işletmelerin yaygın olarak kullandıkları sosyal medya faaliyetleri nelerdir?

İşletimlerin yaygın bir şekilde kullandıkları platformlar:

1. Facebook

Facebook’ ta kullanılan pazarlama yöntemleri, facebook reklamları, sayfala gruplar ve uygulamalardan oluşmaktadır. Bunların facebook ’un kendi bünyesinde sunduğu pazarlama yöntemleridir. Facebook uygulama geliştirme izin veren yapısı sayesinde uygulamalar, firmalar açısından farklılık oluşturan önemli bir özelik haline gelebilmektedir.

2. Twitter

Twitter, sponsorlu (promoted) reklam uygulamaları yoluyla birçok tanıtım yapılabildiği bir mecra olarak görülmektedir.

3. Youtube

Dünyanın en çok izlenen video paylaşım sitesi olan Youtube, markaların pazarlama araçları arasında önemli bir yere sahip olarak görülmektedir.

4. Blog

Firmaların kendilerini müşterilerine daha iyi tanıtmak için bir Blog edinmelidirler. Şirket hakkında merak edilenler, gelen eleştiriler, yeni ürünleri müjdeleme gibi çalışmalarla müşterilerle yakından etkileşim halinde olmak firmaya büyük bir artı değer kazandıracaktır. Bir firmanın Blog açması ve bunu yönetmesi demek; potansiyel müşterilerle sürekli irtibat halinde olmak demektir.

5. Linkedin

Linkedin: Profesyonel iş ağı ve daha çok bireysel kullanım içindir. Linkedin, üyelerine iş ortaklığı kurma, çalışacak personel sağlama veya müşteri bulma hizmeti sunar

Sonuç olarak firmalar daha fazla kitleye ulaşmak ve kazançlarını en az maliyetle artırmak için sosyal medya araçlarını kullanımına özen göstermektedirler.

 

Dijital pazarlama teknikleri

 

Dijital pazarlama tekniklerinin oluşumu internet teknolojisinin bulunması ve kullanılmasının artması insanların gündelik yaşamlarını ve yaşam tarzlarını bu teknoloji çevresinde gelişmesi çalışma ve sosyal yaşamlarını etkilemiştir. Bu sebeple tüketim alışkanlıklarını ve isteklerinin değişimine yol açmıştır. Değişen tüketim alışkanlıkları sebebi ile yeni ürün ve hizmet pazarları meydana gelmiştir. Bu sebeple geleneksel pazarlamanın değişen tüketim alışkanlıklarına cevap vermesi yetersiz kalmıştır. Bu sayede dijital pazarlama açığa çıkmak zorunda kalmıştır.

İnternet teknolojisinin sağladığı hizmet altyapısı sayesinde dijital pazarlama teknikleri

Belirli Pazar veya platformların oluşmasına yol açmıştır.

Bunlardan bazıları şunlardır;

Blog sayfaları,

Web sayfaları,

Sosyal medya hesapları,

Youtube kanalları,

Online eğitim kaynakları,

Çevrimiçi incelemeler (Blog & sosyal medya ürün incelemeleri)

Bu gelişmeler doğrultusunda oluşan yeni pazarlara satıcı veya hizmet sağlayıcıları müşterilerin ilgilerini çekebilmek ve karlılıklarını arttıra bilmek için bazı teknikler geliştirmişlerdir.

Bu tekniklerden bazıları şöyledir;

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): En sık kullanılan dijital pazarlama yöntemidir. Bu yöntemde kullanıcıların arama motorunda en çok aradığı kelime grupları belirlenir. Bu kelimeler için özel içerik çalışması hazırlanarak yapılacak aramalarda kullanıcıların karşısına markanın ürünlerinin satıldığı web sayfaların çıkması hedeflenir.

Sosyal medya pazarlaması: Instagram, Facebook, Twitter ve Youtube üzerinden yapılan yayınlarda mevcut ürünün tanıtımı yapılır. Çoğu zaman tanıtımlar doğal şekilde yapılarak

tüketiciye ulaştırılır. Sosyal medyada geniş kitleye hitap eden fenomen hesaplar, influencer’lar bu çalışmalarda aktif yer alır.

Dijital pazarlama tekniklerini üretici veya hizmet sağlayıcıları açısından markalarını geliştirme ve karlılık oranlarını arttırma da günümüzde ve gelecekte etkili rol oynayacaktır.